F.S.E. ”Spiru Haret” și Asociația ”PROF-ED” prezintă rezultatele proiectului ”Triunghiul comunicării”
București, 25 mai 2016. Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”, în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltarea Profesională a Tinerilor și Educație Alternativă – PROF-ED, a desfășurat, în perioada mai-iunie 2016, proiectul ”Triunghiul comunicării”, inițiativă derulată în cadrul Parteneriatului Civic pentru Educație „Comitetul CIVITAS“, inițiat de PROEDUS PMB – Centrul de Proiecte și Programe Educaționale și Sportive pentru Copii și Tineret al Primăriei Municipiului București.
Cele două luni de activități, desfășurate sub deviza „Implicați în educație”, au vizat dezvoltarea competențelor de comunicare și de profesionalizare a activității cadrelor didactice, pentru a-și îndeplini cu succes rolul de formator în cadrul actului educațional.
Astfel, 139 de profesori, educatoare și învățători din unitățile bucureștene de învățământ preuniversitar au participat la cursuri de formare. În paralel, inițiatorii au derulat o campanie de conștientizare în rândul elevilor din școli și licee, în dorința de a informa, de a explica și a-i convinge pe aceștia de importanța socială a profesiei de cadru didactic.
Intenția proiectului de a redefini rolul profesorului și de a contribui la formarea lui în conformitate cu noile cerințe este justificat de numeroasele probleme cu care se confruntă această categorie socio-profesională. Scăderea numărului absolvenților învățământului superior atrași spre cariera didactică, dublată de un declin vizibil al calității actului didactic, selecția reziduală pentru profesia didactică, lipsa motivației și atractivității pentru domeniu, sunt doar câteva dintre disfuncțiile constatate. Toate acestea regăsindu-se și în sistemul educațional românesc, se impune regândirea modelului de formare a cadrului didactic, dar și corelarea tuturor componentelor sistemice, astfel încât să se asigure o funcționalitate eficientă.